Hasiči a strážníci připomněli v Brně cíl tzv. kbelíkové kampaně

Dvacet brněnských strážníků a stejný počet jihomoravských hasičů se dnes v Brně zapojilo do celosvětové "kbelíkové" kampaně. Jejím cílem je finančně přispět na vážné onemocnění amyotrofická laterární skleróza. Pokud se účastníci řetězové akce polijí ledovou vodou, mohou si příspěvek na léčbu nemoci snížit. Každý pak nominuje tři další lidi. Zatím není jasné, kolik strážníci a hasiči přispějí.

Policisté a hasiči chtěli zapojením do akce upozornit, že se z akce vytrácí původní cíl, kterým je přispívání peněz, řekl dnes novinářům mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem. Videa s lidmi polévajícími se vodou se totiž ve velkém rozmohla na sociálních sítích, avšak myšlenka charitativního příspěvku ustoupila do pozadí. Členové jihomoravského záchranného sboru okořenili akci tím, že na ně stříkala ledová voda přímo z hasičské stříkačky.
 
Myšlenka na hromadnou akci mezi strážníky vznikla kvůli tomu, že mluvčího Ghanema nominovalo jedno z brněnských rádií. "Myslíme si, že se z celé akce vytrácí původní myšlenka dávat peníze. Proto jsme se rozhodli pojmout akci ve větším, připomenout hlavní cíl a ukázat, že i záchranné složky se mohou zapojit do takové akce," vysvětlil Ghanem. Spolu se strážníky se zapojili také hasiči.
 
Peníze na léčbu nemoci, která spočívá v postupném ochabování svalstva a následnou celkovou nehybností, účastníci kampaně posílají organizaci ALS Asociation. "Každý z účastníků pošle částku podle svého uvážení. Všichni dostali kartičku s číslem účtu organizace a mohou poslat i dárcovskou smsku," sdělil Ghanem, který se i s jihomoravským mluvčím hasičů Jaroslavem Mikoškou osobně zúčastnil. Nechyběl ani juniorský mistr světa v kulturistice a brněnský strážník Tomáš Horák. "Voda byla studená, ale akce je pro dobrou věc, takže jsem neváhal a zapojil se. Na nemoc přispěju takovou částkou, která bude v mých finančních možnostech," řekl Horák.
 
Záchranné složky se rozhodly předat výzvu dalším kolegům. "Vyzýváme další záchranáře, aby se ke kampani připojili. Jmenovitě je to mluvčí jihomoravské policie Petra Vedrová s Krajským ředitelstvím policie Jihomoravského kraje, dále mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová a do třetice jsme nominovali další velkou společnost, a to Dopravní podnik města Brna s mluvčí Lindou Hailichová," dodal Ghanem.
 
"Výzvu přijímám a nemám problém s tím se polít. Musíme se s vedením domluvit, jakým způsobem vše provedeme a jak přispějeme," řekla ČTK Hailichová.
 
Takzvaná kbelíková kampaň vznikla v zahraničí a zapojilo se do ní mnoho celebrit. Původním smyslem bylo, aby nominovaní věnovali 100 dolarů. V případě, že se polejí, se částka snížila na 10 dolarů. Někteří lidé věnovali více peněz, přestože se polili. Účastníci natočený snímek s poléváním a jmenováním tří dalších nominovaných hromadně umisťují na sociální sítě.
 
zdroj: ČTK